Betingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

 

Leveranse

Vanligvis vil varene sendes fra KiDsÅ 1-2 dager etter at bestillingen er mottatt. Vårt lager oppdateres etterhvert som produktene selges, men dersom det skulle skje en feil med lagerstyring og vi allikevel er fri for varen vil kunden kontaktes på tlf eller mail.

Frakt

For sendinger innen Norge er det fri frakt uansett hvor mye du handler for. Om du henter varen i butikk tilkommer heller ingen fraktkostnad. Pakken blir sendt som brev. Den er da ikke forsikret og uten sporingsnummer. BLOMBECK ANS  står uten ansvar hvis pakken blir borte i posten, hvis du velger denne leveringsmetoden.  Pakker over 2 kg må sendes med servicepakke. Leveringstid er avhenging av at Posten gjør jobben sin, men pakken skal være hos deg innen 2-3 dager  når det er brevpost. Bestillinger som kommer inn helgen eller etter 16.00  på fredag blir sendt på mandag. 

Hente varen i butikk

Du kan hente din bestillingen på Kidså i Vidhaugen 27, 7550 Hommelvik. Hentetidspunkt avtales pr mail.
Du velger da hent i butikk i handlekurven. Du får en e-post av oss når pakken er klar til henting. Dette er gratis. 
BLOMBECK ANS tar forbehold om at en vare kan være utsolgt selv om varen ikke har oppdatert seg som utsolgt i databasen. Kunden får da beskjed på tlf eller mail.

Betaling

Vi krever betaling for varen før vi sender den til kunden. Alle priser er med forbehold om feil

BLOMBECK ANS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til
deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne
register.  

Når du handler hos Kidså blir betalingen behandlet av  Paypal, som er en sikker
elektronisk betalingsløsning for Visa ,MasterCard osv . All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til
kortselskapenes regelverk.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi 
BLOMBECK ANS beskjed skriftlig på mail.
BLOMBECK ANS vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov
om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).


Angrerett

I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover.
Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt
angrerettsskjema (som du har fått på mail eller som så i forsendelsen), du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler
returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettsskjemaet.

Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. epost, CD
eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med (butikknavn)
informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av
forbrukerkjøpsloven.  

Salgsvarer byttes ikke.

Garanti

(Opplysning om garanti på varene. Garantien gir kunden rettigheter som går ut over retten til
reklamasjon som kunden automatisk har krav på i henhold til forbrukerloven)

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personalopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven

For mer tips og råd kan man benytte seg av linkene nedenfor:
www.forbrukerombudet.no  
www.forbrukerportalen.no
www.lovdata.no